اجلاسیه مشترک رصد و پایش علم و فناوری

اجلاسیه مشترک رصد و پایش علم و فناوری

به گزارش روابط عمومی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) اجلاسیه مشترک موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (isc) با موضوع رصد و پایش علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام با حضور اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین  (ع)،  دانشگاه جامع امام حسین  (ع)  ، دانشکده مستقل سپاه و اساتید و مربیان و مسئولین  و دکتر سید احمد فاضل زاده ریاست محترم موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (isc)در روز یکشنبه مورخ 19 آذر ماه در تالار اندیشه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین  (ع)   برگزار گردید.

سردار نعمان غلامی در این اجلاسیه با بیان اینکه موسسه استنادی و پایش علم و فناوری حقیقتا یک برگه برنده و یک ظرفیت بسیار ویژه برای معرفی توانایی های جهان اسلام با محوریت مرجعیت جمهوری اسلامی ایران است افزود:کاری که در این حوزه انجام می شود تکمیل کننده ی تمام تلاش ها و مجاهدت هایی است که در حوزه های مختلف در این کشور به فضل الهی رقم می خورد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع)  اظهار داشت: جریان تولید علم و ایجاد اقتدار جمهوری اسلامی و جهان اسلام به فضل الهی در مقابل استکبار، یک موضوع کاملا روشن و قابل حس برای همه ی مستضعفان جهان عالم است و مستکبرین هم از این اقتدار به سطوح آمدند و در جبهه های میدانی در منطقه غزه و فلسطین کاملاً مشهود است.

سردار غلامی در اجلاسیه مشترک رصد و پایش علم و فناوری گفت: توسعه ی این اقتدار در حوزه ی علم و جهت دهی رصد و فعالیت علمی کشور و جهان اسلام و سوق دادن حرکت دانشمندان جهان اسلام به سمت اقتدار در این حوزه، آن اقتداری است که از ایران اسلامی و از ام القرای جهان اسلام باید توقع داشت.

سردار غلامی افزود: رصد وضعیت علمی کشور و تقدیر این علوم به فناوری ها و افزایش این اقتدار و انشاالله به ثمر نشاندن تمام این اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کاری است که به طور طبیعی دوستداران ایران اسلامی توقع دارد، مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که وظیفه‌اش پاسداری از دستاورد های انقلاب اسلامی است.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع)  در پایان گفت: مجموعه فعالیت های دکتر فاضل زاده و همکارانشان انصافاً قابل تقدیر و قابل احترام و ارج گذاری است. لذا ضمن عرض خداقوت و تقدیر از پرچمداری حرکت تمدن نوین اسلامی برپایه توسعه علم و فناوری در این حوزه از ایشان و همکارانشان تقدیر و تشکر می نماییم.

و در ادامه دکتر فاضل زاده مسئول موسسه استنادی رصد و پایش علم و فناوری (isc) با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در رابطه با پژوهش و تحقیقات مکرر در این دو دهه گذشته به ویژه بر کاربردی کردن موضوعات پژوهشی افزودند: مرجعیت علمی جمهوری اسلامی ایران که چراغ راه ماست و بایستی در این ضمینه کوشا باشیم.

دکتر فاضل زاده در خصوص تاریخچه مجموعه رصد و پایش علم و فناوری (isc)گفت: تاریخچه این مجموعه به سه دهه قبل برمیگردد که تحت عنوان مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری شکل گرفت و سپس در سال 1387 پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در چهارمین نشست وزرای آموزش عالی کشور های اسلامی مصوب شد و مرکز فعالیت آن در جمهوری اسلامی ایران و در شهر شیراز فعالیتش را شروع کرد.

مسئول موسسه استنادی رصد و پایش علم و فناوری (isc) اظهار داشت: فراورده های علمی متنوعی در طول سال احصا می شود و برای سطوح مختلف ارسال می شود. تقریباً بین 140  تا 150 هزار سند علمی در سال منتشر می شود و حدود 55 درصد در پایگاه های بین المللی است و 45 درصد در پایگاه isc   که حدود 60 هزار سند علمی است.

دکتر فاضل زاده در خصوص تولید علم در کشور های جهان گفت: بین 8 تا 10 درصد تولید علم جهان ثبت شده و از این حدود 18 الی 20 درصد سهم ایران است. و در خصوص آموزش و پژوهش اظهار داشت که ما جایگاه خوبی داریم. ما در شروع انقلاب اسلامی کمتر از 400 مقاله بین المللی داشتیم و در این 45 سال به 80 هزار سند علمی رسیده ایم.

آقای فاضل زاده در حوزه استراتژیک گفتند: اگر بخوایم به طور خاصی نگاه کنیم در طراحی و ساخت و تولید موشک های دور برد بالستیک، پهباد ها،چرخه کامل فضایی که بتوانیم ماهواره را در مدار قرار بدهیم و بحث هسته ای و پزشکی اینها جز 10 کشور اول هستیم.

دکتر فاضل زاده گفت: آن چیزی که در اقتصاد خودش را نشان می دهد همین کسب و کار دانش بنیان است. دانشگاه جامع(ع)  یکی از موفق ترین مدل در فناوری است که در کنار پژوهش ها آزمایشگاه های خوبی دارد و اگر همین مدل را در دانشگاه های بزرگ کشور  تقویت کنیم، جایگاه بهتری پیدا می کنیم.

در پایان این اجلاسیه از آقای دکتر فاضل زاده تجلیل شده است.

/ انتهای پیام

  • مؤلف:
  • ناشر:
  • ویراستار:
  • زبان:
  • رده بندی دیویی:
  • سال چاپ:
  • نوبت چاپ:
  • تیراژ:
  • تعداد صفحات:
  • قطع و نوع جلد:
  • شابک:
  • کد کتاب در دانشگاه:

login