حضور در مراسم ویژه نظامى در دانشگاه امام حسین (ع) - 1377

حضور در مراسم ویژه نظامى در دانشگاه امام حسین (ع) - 1377

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در مراسم ويژه نظامى كه در دانشگاه امام حسين (ع)، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى برگزار شد شركت كردند و طى سخنانى استمرار اهداف انقلاب و روند توقف ناپذير آن را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اجتماع فرماندهان، مديران، استادان و دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) فرمودند: انقلاب اسلامى زنده، پويا و در حال پيشرفت به سوى اهداف روشنى است كه خداوند متعال براى بعثت پيامبر اكرم (ص) نيز مشخص فرموده است. حركت انقلاب آنچنان پرشتاب است كه دشمنان قسم خورده آن قادر به متوقف كردن روند رو به تكامل و انقلابى جامعه اسلامى ما نيستند.
فرمانده كل قوا كج فهمى آمريكاييها و مزدورانشان را در شناخت ملت ايران حيرت انگيزخواندند و فرمودند: اگر آمريكاييها كج فهم نبودند، دچار چنين شكست ذلت بارى نمى شدند. آنها همچنان دچار كج فهمى هستند و ملت بزرگ ايران را نشناخته اند، به نقش عظيم دين و انگيزه دينى در جوانان اين كشور پى نبرده اند و نمى دانند كه اگر به اين ملت نزديك شوند، چه تودهنى سختى خواهند خورد.
حضرت آيت الله خامنه اى انقلاب اسلامى را متعلق به تمام نسلهاى امروز و فرداى ملت ايران دانستند و فرمودند: خداوند متعال، عزيز و حكيم است و با تحقق اراده او، رودخانه جارى انقلاب به نسلهاى آينده نيز كشانده خواهد شد و همه چيز برطبق حكمت و تدبير خداوند به هدفهاى متعالى انقلاب، منتهى خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با استناد به عبرت تاريخى بنى اسرائيل و عبرت تاريخى صدر اسلام فرمودند: عبرت سخت بنى اسرائيل، به ذلت و مسكنت و آوارگى و در به درى منتهى شد، و اكنون با اطمينان مى توان گفت كه حكومت يهود و صهيونيست در فلسطين اشغالى، قطعا از بين خواهد رفت.
مقام معظم رهبرى در تبيين اهداف انقلاب اسلامى فرمودند: اهداف انقلاب اسلامى همان اهداف بعثت انبياء است و بر همين اساس بايد جامعه اى را ايجاد كنيم كه در آن، انسانها از لحاظ اخلاقى، تزكيه شده باشند و در آن، حسد، بخل، نامردى، جنايت، حرص، بدبينى، توطئه گرى و بددلى نسبت به يكديگر وجود نداشته باشد، و در حقيقت محيط جامعه اى كه تزكيه شده باشد، بهشت روى زمين است.
فرمانده كل قوا، توجه دانشجويان دانشگاه امام حسين را به اهميت و ارزش فراوان علم جلب كردند و فرمودند: علم، سلاح اصلى انسان براى رفتن به سوى كمال است و دانشجويان دانشگاه امام حسين(عليه السلام)، به هيچ قيمتى نبايد علم را ناديده بگيرند، زيرا انسان هنگامى مى تواند بهترين كار را انجام دهد كه مجهز و مسلط به علم باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى در بيان نقش و جايگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فرمودند: سپاه پاسداران، علاوه بر آن كه مجموعه اى از نيروهاى حزب اللهى و به شدت پايبند به مبانى انقلاب و اسلام را در خود جاى داده، از باسوادترين، متخصص ترين و مجرب ترين مجموعه هاى كشور نيز محسوب مى شود.
سپاه پاسداران به نيروهاى برخوردار از صلاحيتهاى علمى و اخلاقى زيبنده است و پيشرفتها و ابتكارات گوناگون آن گوياى توانمنديهاى علمى سطح بالايى است كه در آن وجود دارد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: قاعده اصلى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مبتنى بر بهترين و فرزانه ترين جوانان كشور است و حتى كسانى كه بدون داشتن مراتب علمى وارد سپاه شدند، همانند فرشته اى به اوج رسيدند.
فرمانده كل قوا، ضرورت فراگيرى علم و تحصيل و كتاب و حكمت را به دانشجويان دانشگاه امام حسين و دانش آموزان دبيرستانهاى وابسته به آن گوشزد كردند و فرمودند: علم و تحصيل را قدر بدانيد، معارف زندگى اعم از معارف الهى و هر آنچه از معارف بشرى است، فرابگيريد، زيرا زندگى كسى كه علم و حكمت دارد، ماشينى، خشك، بى رمق، بى معنا، بى جهت و بى دوام نخواهد بود.
مقام معظم رهبرى تلاش همگانى را لازمه استمرار ارزشهاى اسلامى دانستند و فرمودند: دستگاه استكبار آمريكا بزرگترين دشمن انقلاب اسلامى و ملت ايران است. آمريكا نسبت به نسلى كه انقلاب اسلامى را به وجود آورد، و نيز نسبت به هر نسل ديگرى كه با انقلاب هم عقيده باشد، دشمن است، اما با وجود دشمنى آمريكا، نظام اسلامى تثبيت شده است و با كارهاى بزرگى كه در اين كشور انجام گرفته، تعرض به ملت ايران، كار آسانى نخواهد بود.
فرمانده كل قوا فرمودند: جوانانى كه دلشان براى اسلام، ارزشهاى اسلامى، سربلندى ايران و عزت ملت بزرگ خود مى تپد، بايد هر چه مى توانند خود را از لحاظ علمى، اخلاقى و پاكى و طهارت بسازند و خود را براى ادامه اين روند و استمرار اين راه، آماده و مجهز كنند، زيرا راه مقدسى كه ملت ايران در پيش گرفته است، به شخصيتهاى برجسته، مستحكم، با ايمان و قوى نيازمند است.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان فرمودند: براى اين كه اين كشور به جايگاه شايسته خود برسد، احتياج دارد كه اين انقلاب تا سالها با روندى سريع ادامه پيدا كند. ما بايد كشورى داشته باشيم كه از لحاظ علمى، معنوى و اخلاقى و نيز نظامى كه بر آن حاكم است، سرآمد باشد و از هر جهت برجستگى داشته باشد؛ زيرا در اين صورت دشمن جرات نزديك شدن به او و غارت موجودى او را پيدا نخواهد كرد.

  • مؤلف:
  • ناشر:
  • ویراستار:
  • زبان:
  • رده بندی دیویی:
  • سال چاپ:
  • نوبت چاپ:
  • تیراژ:
  • تعداد صفحات:
  • قطع و نوع جلد:
  • شابک:
  • کد کتاب در دانشگاه:

login